MaxiTPMS TBE100 & TBE200
Testa däckens mönsterdjup & bromsskivor slitage med MaxiTPMS TBE100 & TBE200 MaxiTPMS TBE100 är ett verktyg för att testa mönsterdjup
Warning: Uninitialized string offset 0 in /customers/d/3/d/autel.se/httpd.www/wp-includes/query.php on line 1 Warning: Uninitialized string offset 0 in /customers/d/3/d/autel.se/httpd.www/wp-includes/query.php on line 1 Warning: Uninitialized string offset 0 in /customers/d/3/d/autel.se/httpd.www/wp-includes/class-wp-theme.php on line 1 Warning: Uninitialized string offset 0 in /customers/d/3/d/autel.se/httpd.www/wp-includes/class-wp-theme.php on line 1 Warning: Uninitialized string offset 0 in /customers/d/3/d/autel.se/httpd.www/wp-includes/template.php on line 1 Warning: Uninitialized string offset 0 in /customers/d/3/d/autel.se/httpd.www/wp-includes/template.php on line 1 Warning: Uninitialized string offset 0 in /customers/d/3/d/autel.se/httpd.www/wp-includes/class-wp-taxonomy.php on line 1 Warning: Uninitialized string offset 0 in /customers/d/3/d/autel.se/httpd.www/wp-includes/class-wp-taxonomy.php on line 1 Warning: Uninitialized string offset 0 in /customers/d/3/d/autel.se/httpd.www/wp-includes/class-wp-embed.php on line 1 Warning: Uninitialized string offset 0 in /customers/d/3/d/autel.se/httpd.www/wp-includes/class-wp-embed.php on line 1 Warning: Uninitialized string offset 0 in /customers/d/3/d/autel.se/httpd.www/wp-includes/rest-api/endpoints/class-wp-rest-controller.php on line 1 Warning: Uninitialized string offset 0 in /customers/d/3/d/autel.se/httpd.www/wp-includes/rest-api/endpoints/class-wp-rest-controller.php on line 1 Warning: Uninitialized string offset 0 in /customers/d/3/d/autel.se/httpd.www/wp-includes/rest-api/endpoints/class-wp-rest-widgets-controller.php on line 1 Warning: Uninitialized string offset 0 in /customers/d/3/d/autel.se/httpd.www/wp-includes/rest-api/endpoints/class-wp-rest-widgets-controller.php on line 1 Warning: Uninitialized string offset 0 in /customers/d/3/d/autel.se/httpd.www/wp-includes/blocks/blocks-json.php on line 1 Warning: Uninitialized string offset 0 in /customers/d/3/d/autel.se/httpd.www/wp-includes/blocks/blocks-json.php on line 1
Display |
TFT färg display (320 x 240 dpi) |
Funktions temperatur |
0 till 50°C (32 to 122 °F) |
Förvarings temperatur |
-20 till 70°C (-4 to 158°F) |
Ström |
3.7V Li-polymer batteri, 3200 mAh |
Längd\Bredd\Höjd: |
215 mm (8.46”) / 105 mm (4.13”) / 37 mm (1.46”) |
Vikt: |
0.4kg |
MaxiTPMS PAD, TPMS Sensor Programmerings platta, är ett enkelt verktyg som gör MX-sensor programmering snabbt och enkelt i 3 enkla steg:
1. Installera PC mjukvaran.
2. Anslut MaxiTPMS plattan till datorn.
3. Programmera MX-Sensor.
Detta nya verktyg är en kanonpartner för företag som arbetar med däck och söker ett snabbt och enkelt alternativ. Klona bilens befintliga sensorer genom att läsa ut ID eller manuellt skriva in, eller skapa enkelt ett nytt unikt ID och aktivera sensorerna, allt inom loppet av minuter! Vid kloning av sensorer elimineras helt behovet av att koppla upp sig mot bilen för att koda in sensorerna i styroxen.
Ström | 5V/350mA |
Förvaringstemperatur | -40℃ till +150℃ |
Drifttemperatur | -40℃ till +85℃ |
Drift frekvens | 315MHz & 433MHz |
Storlek | 98*103*24.7mm(249321.8 mm³) |
Vikt | 107.2g |
MaxiSys MS906TS är det senaste tillskottet till MaxiSys produktlinje av avancerade trådlösa diagnostiska enheter integrerade med TPMS-antennemodulen. Enheten är baserad på Android-operativsystemet med bästa möjliga täckning av OE-nivå diagnostik och TPMS-integration. MaxiSys MS906TS använder den kraftfulla Exynos 5260 6-kärnprocessorn (1,3 GHz fyrkärnig ARM Cortex-A7 + 1,7 GHz dubbelkärnig ARM Cortex-A15), en 8-tums kapacitiv HD-pekskärm och trådlös fjärrkommunikation. tillhandahåller omfattande fordonsdiagnostik och analys tillsammans med universella TPMS-lösningar.
Kraftig Exynos Hexa-core processor
Levereras idag med Svensk/Engelsk kombo (ca. 50% av mjukvaran är på svenska)
Levereras med MaxiVCI V100 kommunikationsinterface, mindre och smidigare än tidigare VCI, dessutom med belysning i fronten för hjälp att hitta OBD2 uttaget
Läser/kodar och aktiverar TPMS sensorer, samt programmerar in ID i bilens ECU
Tar emot både 315MHz och 433MHz signaler
Läser / skriver sensor-ID från fordonets ECU
Läser / rensar koder TPMS-systemet och återställer felindikator lampan
Läser aktiverade sensordata inklusive sensor ID, däcktryck, temperatur, batteriets tillstånd, OE artikelnummer, inlärnings funktion
Läser, register och spelar uppr TPMS levande data, inklusive däcktryck, signal status, temperatur, batteristatus, etc.
Ett års fri uppdaterigslicens, utan bindningstid eller spärrfunktion efter gratisåret.
Öppen källkod operativsystemet Android för snabb uppstart och multitasking
Enkel och intuitiv navigering gör att hitta vad du behöver snabbt och enkelt
Omfattande fordon täckning för mer än 60 Amerikanska, Asiatiska och Europeiska bilmärken
Funktioner för kodning , realtidsdata , komponenttester , kalibrering och ECU kodning
Visar live data i text , diagram , analoga och digitala mätare för enkel granskning av data och analys
Konfigurerar visningsalternativ , sätter triggers, register och visar resultat med en knapptryckning
Inspelning och uppspelningar av levande data uppgifter för att precisera problem med sensorer och komponenter
Cloud – baserade Data Hantering sparar kunden, fordons uppgifter, samt tekniker anteckningar
Remote teknisk support för bekväm demonstration , utbildning och ökad kundnöjdhet
Skriver ut inspelade data när som helst och var som helst med WiFi-teknik
8.0” 1024×768 LED-bakbelyst glossy Multi-Touch kaptiv display med IPS teknologi
Inbyggd 8-megapixel kamera baktill
Inbyggt laddningsbart lithium-polymer batteri för upp till 6 timmars drift
Operativ system |
Android 4.4.2 KitKat |
Processor |
Samsung Exynos T5260 6-Kärnig Processor (1.3 GHz quad-core ARM Cortex-A7 + 1.7 GHz dual-core ARM Cortex-A15) |
Minne |
2GB RAM & 32GB inbyggt minne |
Display |
8.0 tums LED capacitive touch skärm med 1024x768P upplösning |
Uppkoppling |
Wi-Fi (802.11 b/g/n), DB16 DLC, USB 2.0, SD Kort (Stödjer upp till 32GB) |
Kamera (bak) |
Bakåtriktad, 8.0 Megapixel, AF med ficklampa |
Sensors |
Gravitations Accelerometer, Omgivnings Ljus Sensor (ALS) |
Audio Input/Output |
Microphone, Enkel Högtalare |
Ström och Batteri |
10,000 mAh 3.7 V lithium-polymer batteri, Laddning via 12 V |
Ström IN |
DC/12 V (9-35 V) |
Ström Förbrukning |
5 W |
Drifttemperatur |
-10 to 55 ℃ (14 to 131 ℉) |
Förvaringstemperatur |
-20 to 70 ℃ (-4 to 158 ℉) |
Hölje |
Kraftigt platshölje förstärkt med gummi gavlar |
Storlek (B x H x D) |
270.8 mm x 176.0 mm x 36.0mm |
Vikt |
Netto vikt platta: 1.1 kg , ( Totalvikt komplett kit ca. 8 kg) |
MaxiTPMS TS608 bygger på Android operativsystem och är utrustad med en omfattande täckning för service och TPMS funktioner. Inbyggd radiomottagare gör det möjligt för instrumentet att läsa och koda TPMS sensorer, men även att generera fram nya unika ID nummer. Skapa snabbt nya sensorer genom att läsa ut ID nummer från bilens ECU eller skriv in nya ID till ECU:n. Men funktionerna slutar inte här. Läs/radera felkoder i samtliga förekommande system i bilen, kolla livedata i olika format och utför service funktioner. Helt enkelt det kompletta service verktyget för däck och service tekniker.
Operativ system |
Android 4.4.2 KitKat |
Processor |
Cortex-A9 processor (1.5 GHz) |
Minne |
1GB RAM DDR3 & 32GB inbyggt minne |
Display |
7-inch LCD capacitive touch skärm med 1024x600P upplösning |
Anslutningsmöjligheter |
Mini USB 2.0; USB 2.0; Wi-Fi; HDMI Type A; SD Kort (Stödjer upp till 32GB) |
Sensorer |
Omgivnings Ljus Sensor (ALS) |
Audio Input/Output |
Pipljud |
Ström och Batteri |
5000 mAh 3.7 V lithium-polymer batteri, Laddning via 5V DC |
Ström IN |
DC/5 V |
Ström Förbrukning |
600 mA med skärmen igång och WIFI påkopplat, Testad batteritid ca. 7h vid kontinuerligt användande |
Drifttemperatur |
-10 till 60 ℃ |
Förvaringstemperatur |
-20 till 70 ℃ |
Hölje |
Kraftigt platshölje förstärkt med gummi gavlar |
Storlek (B x H x D) |
270.8 mm (10.0”) x 176.0 mm (6.9”) x 36.0 mm (1.4”) |
Vikt |
Netto vikt platta: 885g |
Protokollstöd |
ISO9141-2, ISO14230-2,ISO15765, K/L-Line, Flashing Code, SAE-J1850 VPW, SAE-J1850PWM, ISO11898 (Highspeed, Middlespeed, Lowspeed and Singlewire CAN, fault-tolerant CAN), SAE J2610, GM UART,UART Echo Byte Protocol, Honda Diag-H Protocol, TP2.0, TP1.6 |
Tillsammans med möjligheten att snabbt läsa och rensa DTC för alla tillgängliga moduler av de flesta märken och modellerna på marknaden, ger MaxiCheck MX808TS dig överlägsna specialfunktioner, inklusive oljestyrning, EPB (elektronisk parkeringsbroms), SAS (styrvinkel Sensor), BMS (Battery Management System), DPF (dieselpartikelfilter) och IMMO. Förutom OBD II-diagnostik och specialtjänst gör MX808TS det möjligt för dig att utföra kompletta TPMS-funktioner, inklusive TPMS-hälsokontroll, sensoraktivering och programmering och TPMS-omlärning.
1. avancerad TPMS-diagnostik för fullständig TPMS-hälsokontroll
2.Aktivera 98% av alla kända TPMS-sensorer
3.Program AUTEL MX-sensorer
4. Omfattande OBD-omlärningstäckning
5.Lärprocedur på skärmen
6.Läs / rensa koder för alla tillgängliga system.
7. Visa live data i text, diagram och analog för enkel datagranskning
8.Auto VIN-teknik kan automatiskt identifiera fordonets märkes-, modell- och årsinformation på nolltid.
9. Återställ styrvinkelsensor (SAS)
10. Återställ servicekilometer och serviceintervall
11.Lär igen parkeringsbromsbelägg efter byte
12.Stöd tvingad DPF-regenerering och justering av injektorer
13.Stöd batteriregistrering och återställning
Operativ system |
Android 4.4.2 KitKat |
Processor |
Cortex-A9 processor (1.5 GHz) |
Minne |
1GB RAM DDR3 & 32GB inbyggt minne |
Display |
7-inch LCD capacitive touch skärm med 1024x600P upplösning |
Anslutningsmöjligheter |
Mini USB 2.0; USB 2.0; Wi-Fi; HDMI Type A; SD Kort (Stödjer upp till 32GB) |
Sensorer |
Ljussensor för automatisk justering av ljusstyrka |
Audio Input/Output |
Pipljud |
Ström och Batteri |
5000 mAh 3.7 V lithium-polymer batteri, Laddning via 5V DC |
Ström IN |
DC/5 V |
Ström Förbrukning |
600 mA med skärmen igång och WIFI påkopplat, Testad batteritid ca. 7h vid kontinuerligt användande |
Drifttemperatur |
-10 till 60 ℃ |
Förvaringstemperatur |
-20 till 70 ℃ |
Hölje |
Kraftigt platshölje förstärkt med gummi gavlar |
Storlek (B x H x D) |
270.8 mm (10.0”) x 176.0 mm (6.9”) x 36.0 mm (1.4”) |
Vikt |
Netto vikt platta: 885g |
Protokollstöd |
ISO9141-2, ISO14230-2,ISO15765, K/L-Line, Flashing Code, SAE-J1850 VPW, SAE-J1850PWM, ISO11898 (Highspeed, Middlespeed, Lowspeed and Singlewire CAN, fault-tolerant CAN), SAE J2610, GM UART,UART Echo Byte Protocol, Honda Diag-H Protocol, TP2.0, TP1.6 |
MX-Sensor 1 programmerbara universal sensor stödjer både 433 och 315mhz frekvens, och eliminerar därmed behovet av att ha flera sensorer i lager. Smart och effektivt byggda för att ersätta OE sensorer, i term av signal intervall, hållbarhet och funktion, stödjer upp till 98% av alla OE sensorer på marknaden. MX-Sensor lösningen kommer markant att förbättra och förenkla, inventering, hantering och sänka era utgifter. Enkel klick konstruktion för att byta ventil tex. mellan gummi och aluminium. Fungerar med MaxiTPMS Pad, MaxiTPMS TS508, MaxiTPMS TS608, MaxiCheck MX808TS och MaxiSys MS906TS.
Batteri hållbarhet | Ca. 5år |
Förvaringstemperatur | -40℃ till +150℃ |
Drifttemperatur | -40°C to +125°C |
Drift frekvens | 315MHz & 433MHz |
Tryck | 100 till 900kpa |
Tryck avläsning noggrannhet | ±10kpa |
Temperatur avläsning noggrannhet | ±5°C |
G sensor avläsning noggrannhet | ±15% |
Sändareffekt | 5-8dBm |
Batteri | 3.0V |
Mått | 42,2*27,9*17,4mm |
Vikt (Utan ventil) | 12g |
Testa däckens mönsterdjup & bromsskivor slitage med MaxiTPMS TBE100 & TBE200 MaxiTPMS TBE100 är ett verktyg för att testa mönsterdjup
Prenumerera er på vår Nyhetsbrev! – Missar aldrig våra kampanjer