Analys System

Maxisys ULTRA

Helt nya MaxiSYS Ultra är det första diagnostiska verktyget som har utformats för att matcha tillväxten av mer komplexa elektriska bilsystem och elektriska fordon (EV) som blir allt vanligare. MaxiSYS Ultra innehåller ett antal fantastiska funktioner som enastående täckning med 80+ tillverkare, fullständig diagnostik, 26 servicefunktioner, kanalkodning och programmering. Ultra har en superstor skärm, våra snabbaste processorer, vårt största SSD-minne någonsin och till och med en dockningsstation som standard. Ultra kombinerar diagnostik, service, omfattande live-data, kanalkodning och ECU-återflöde * enligt MS908Pro. Nytt för Ultra är vår MaxiFLASH VCMI med inbyggd Oscillisop, multimeter, signalgenerator och OBDC-bussfunktioner. VCMI ansluter till Ultra med hög hastighet WiFi vilket kraftigt ökar kommunikationshastigheterna. Den helt nya VCMI har också Enhanced Protocol Compatibility och stöder D-PDU, RP1210, CANFD. J2534 och DoIP-protokoll. Ultra har alla nya mjukvaruspecialistfunktioner som vi har namnet Repair Assist, DTC-analys, Topologikartläggning och relevanta fall. MaxiSYS Ultra innehåller ett antal fantastiska funktioner som enastående täckning med 80+ tillverkare, fullständig diagnostik, 26 servicefunktioner, kanalkodning och programmering. Ultra kan uppgraderas för att driva våra ADAS-produkter.

Vårt extra tillbehörssats för Oscilloskop kan köpas separat och innehåller ytterligare artiklar med 1 x 65Amp strömklämma, 1 x 650Amp strömklämma, 1 x spolpropp, 2 x HT förlängningskablar och 2 x batteriklämmor.

MaxiSYS Ultra och MS919 levereras med helt nya MaxiFLASH VCMI som standard.

VCMI är multifunktionell Wi-Fi VCI med full konvergens med inbyggd Oscillisope, Multimeter, Signal Generator och OBD Bus Check-funktioner. Dessutom är det den enda Wi-Fi VCMI som för närvarande säljs som stöder D-PDU, RP1210, CANFD. J2534 och DoIP-protokoll

Oscilloskop

– Oscilloskopet med 4 kanaler är snabbare med 20 MHz bandbredd, mer exakt med 80 MS / s samplingsdatahastighet och en 32 M minnesbuffert som lagrar mer komplexa signaler, zoom och uppspelning.
Vårt förinställda guidade test- och vågformsbibliotek instruerar tekniker om användning och felanalys. Vi tillhandahåller också ett stort antal förinställda molnfall, inklusive anslutningsdiagram, vågformsbibliotek, referensvågformer, felfallsanalys och vågformsinställningar med en tryckning.

Waveform Generator

– Waveform Generator används för att testa en sensor, ett ställdon eller en ECU utan att behöva byta ut dem en efter en för att identifiera felet. Detta görs genom att simulera signaler från olika sensorer och ECU: er, identifiera hårdvaruproblem.
Simulerar sensorsignaler för att snabbt diagnostisera problem med ECU, sensor och ledningsnät;

Simulerar ECU

– signaler för att utföra aktiva tester för att verifiera funktioner hos vissa delar (elektronisk fläkt, magnetventiler etc);
Simulerar ställdonssignaler och verifierar kommunikationsstatus mellan ställdonet och ECU (elektronisk fläkt, magnetventil, strålkastare)

Multimeter

– Den professionella multimetern mäter spänning, ström, motstånd, diod, frekvens / period, arbetscykel, anslutning och pulsbredd.

CAN Bus Check

– CAN Bus Check kan snabbt avgöra om OBD-stiften fungerar korrekt.

J2534, DoIP-buss, CAN-FD-buss, RP1210 och D-PDU

– Autel VCMI som levereras med Ultra och MS919 stöder alla de senaste protokoll för start- och applikationsprogrammeringsgränssnitt.
Systemtopologi – Med vår Autels exklusiva systemtopologiprogram kan tekniker se en färgkodad topologidisplay för alla fordonssystem och deras status på en sida!
Displayen visar strukturen för kommunikation mellan moduler och ger möjlighet att trycka på en systemmodul för att visa eventuella DTC: er och komma åt systemet.
För närvarande tillgänglig på BMW, Ford, Volkswagen, Audi, GM, Ford, Chrysler, Nissan, Honda, Toyota Lexus, Jaguar, Land Rover, Mercedes Benz, Hyundai, Kia, Volvo.

Systemtopologi

– Med vår Autels exklusiva systemtopologiprogram kan tekniker se en färgkodad topologidisplay för alla fordonssystem och deras status på en sida!
Displayen visar kommunikationsstrukturen mellan moduler och ger möjlighet att trycka på en systemmodul för att visa eventuella DTC: er och komma åt systemet.
För närvarande tillgänglig på BMW, Ford, Volkswagen, Audi, GM, Ford, Chrysler, Nissan, Honda, Toyota Lexus, Jaguar, Land Rover, Mercedes Benz, Hyundai, Kia, Volvo.

Reparationsassistent

– Vår reparationsassistentprogramvara visar en lista över rekommenderade tester, slutförandestatus och prioritet för åtagandet. Mycket enkelt, ju högre prioritet desto tidigare bör komponenterna testas.

Prioritering

– Den bästa lösningsvägen prioriteras via automatisk sortering.

Guidat underhåll

– En integrerad felsökningsprocess organiserad i driftsstegen som hjälper användaren att lösa underhållsproblemen.
Noggrann rekommendation – Matcha automatiskt kretsschemat och stiftpositionen som krävs för felet.
Vid flera inspektionssteg kan du utföra inspektionen steg för steg eller hoppa över onödiga steg.
För närvarande tillgänglig på BMW, JLR, GM, Ford, Chrysler och Porsche.

Relevanta fall

– Programvaran rekommenderar automatiskt reparationsprocesser som kan vara relevanta för fordonet och felet. Dessa reparationsfall / förslag ger tekniker stor insikt vid diagnos och reparation av fordonsfel.

Bulletiner för tekniska tjänster

– Se officiella tillkännagivanden från fordonstillverkare angående vanliga problem inklusive fordonsmoduler, DTC: er, reparationsmetoder, programuppdateringar och återkallelsestategier. För närvarande tillgänglig på Ford, GM, FCA, Toyota, Lexus, VW, Nissan, Honda, BMW, Mercedes, Audi, Hyundai, Kia.

DTC-analys

– DTC-analysen beskriver möjliga orsaker och lösningar för fordonsfel. För närvarande tillgänglig på GM, Ford, Toyota, Lexus, Nissan, Honda, VW, Audi, BMW, FCA, Mercedes.

Operativ system

Android 7.0

Processor

2,3GHz + 1,7Ghz Samsumg Exnos 8895v Octa-Core

Minne

4GB ram & 256GB inbyggt minne

Display

12.9″ tums LED capacitive touch skärm med 2732 x 2048 upplösning

Uppkoppling

802.11a/b/g/n/ac WIFI Version 2.1 3Mbs Bluetooth GPS 2.0 USB HDMI 2.0 SD Kort (Stödjer upp till 256GB)

Kamera

Bakåtriktad, 16.0 Megapixel, AF med ficklampa, Front kamera 5.0 Megapixel

Sensors

Gravitations Accelerometer, Omgivnings Ljus Sensor (ALS)

Audio Input/Output

Microphone, Dubbla Högtalare, 3-Band 3.5 mm stereotype/standard hörlurs uttag

Ström och Batteri

18000 mAh 3.7 V lithium-polymer batteri, Laddning via 12 V, 8h Batteri användning

Ström IN

12V 3A

Ström Förbrukning

Max 20W

Drifttemperatur

0 till 50 ℃  (32 till 122°F)

Förvaringstemperatur

 -20 till 60°C (-4 till 140°F)

Hölje

Kraftigt platshölje förstärkt med gummi gavlar

Storlek (B x H x D)

366.5 X 280.9 X 34 (mm)

Vikt

Netto vikt platta: 2.18 kg

Protokoll

DoIP, PLC J2497, ISO-15765, SAE-J1939, ISO-14229 UDS, SAE-J2411 Single Wire Can (GMLAN), ISO-11898-2, ISO-11898-3, SAE-J2819 (TP20), TP16, ISO-9141, ISO-14230, SAE-J2610 (Chrysler SCI), UART Echo Byte, SAE-J2809 (Honda Diag-H), SAE-J2740 (GM ALDL), SAE-J1567 (CCD BUS), Ford UBP, Nissan DDL UART with Clock, BMW DS2, BMW DS1, SAE J2819 (VAG KW81), KW82, SAE J1708, SAE-J1850 PWM (Ford SCP), SAE-J1850 VPW (GM Class2)

20125903hsb5

Maxisys MS919

Den helt nya MaxiSYS MS919 delar exakt samma programvara och multifunktionella VCMI som Ultra, men diagnosplattan är utan dockningsstation, har en mindre skärm och mindre minne.

Den stora nyheten är att MS919 representerar utmärkt valuta för pengarna och behåller all mjukvara och VCMI-funktioner i Ultra

MS919 kombinerar diagnostik, service, omfattande live-data, kanalkodning och ECU-återflöde MS919 har vår MaxiFLASH VCMI med ett inbyggt Oscilloskop, multimeter, signalgenerator och OBD-bussfunktioner och ansluter till Ultra med WiFi, så ökar kommunikationshastigheterna kraftigt. Helt nya VCMI har också Enhanced Protocol Compatability och stöder D-PDU, RP1210, CANFD. J2534 och DoIP-protokoll.

MS919 har alla nya mjukvaruspecialistfunktioner som vi har namnet Repair Assist, DTC-analys, Topologikartläggning och relevanta fall.

Oscilloskop

– Oscilloskopet med 4 kanaler är snabbare med 20 MHz bandbredd, mer exakt med 80 MS / s samplingsdatahastighet och en 32 M minnesbuffert som lagrar mer komplexa signaler, zoom och uppspelning.
Vårt förinställda guidade test- och vågformsbibliotek instruerar tekniker om användning och felanalys. Vi tillhandahåller också ett stort antal förinställda molnfall, inklusive anslutningsdiagram, vågformsbibliotek, referensvågformer, felfallsanalys och vågformsinställningar med en tryckning.

Waveform Generator

– Waveform Generator används för att testa en sensor, ett ställdon eller en ECU utan att behöva byta ut dem en efter en för att identifiera felet. Detta görs genom att simulera signaler från olika sensorer och ECU: er, identifiera hårdvaruproblem.
Simulerar sensorsignaler för att snabbt diagnostisera problem med ECU, sensor och ledningsnät;

Simulerar ECU

– signaler för att utföra aktiva tester för att verifiera funktioner hos vissa delar (elektronisk fläkt, magnetventiler etc);
Simulerar ställdonssignaler och verifierar kommunikationsstatus mellan ställdonet och ECU (elektronisk fläkt, magnetventil, strålkastare)

Multimeter

– Den professionella multimetern mäter spänning, ström, motstånd, diod, frekvens / period, arbetscykel, anslutning och pulsbredd.
CAN Bus Check – CAN Bus Check kan snabbt avgöra om OBD-stiften fungerar korrekt.
J2534, DoIP-buss, CAN-FD-buss, RP1210 och D-PDU – Autel VCMI som levereras med Ultra och MS919 stöder alla de senaste protokoll för start- och applikationsprogrammeringsgränssnitt.
Systemtopologi – Med vår Autels exklusiva systemtopologiprogram kan tekniker se en färgkodad topologidisplay för alla fordonssystem och deras status på en sida!
Displayen visar strukturen för kommunikation mellan moduler och ger möjlighet att trycka på en systemmodul för att visa eventuella DTC: er och komma åt systemet.
För närvarande tillgänglig på BMW, Ford, Volkswagen, Audi, GM, Ford, Chrysler, Nissan, Honda, Toyota Lexus, Jaguar, Land Rover, Mercedes Benz, Hyundai, Kia, Volvo.

Reparationsassistent

– Vår reparationsassistentprogramvara visar en lista över rekommenderade tester, slutförandestatus och prioritet för åtagandet. Mycket enkelt, ju högre prioritet desto tidigare bör komponenterna testas.

Prioritering

– Den bästa lösningsvägen prioriteras via automatisk sortering.

Guidat underhåll

– En integrerad felsökningsprocess organiserad i driftsstegen som hjälper användaren att lösa underhållsproblemen.
Noggrann rekommendation – Matcha automatiskt kretsschemat och stiftpositionen som krävs för felet.
Vid flera inspektionssteg kan du utföra inspektionen steg för steg eller hoppa över onödiga steg.
För närvarande tillgänglig på BMW, JLR, GM, Ford, Chrysler och Porsche.

Relevanta fall

– Programvaran rekommenderar automatiskt reparationsprocesser som kan vara relevanta för fordonet och felet. Dessa reparationsfall / förslag ger tekniker stor insikt vid diagnos och reparation av fordonsfel.
Bulletiner för tekniska tjänster – Se officiella tillkännagivanden från fordonstillverkare angående vanliga problem inklusive fordonsmoduler, DTC: er, reparationsmetoder, programuppdateringar och återkallelsestategier. För närvarande tillgänglig på Ford, GM, FCA, Toyota, Lexus, VW, Nissan, Honda, BMW, Mercedes, Audi, Hyundai, Kia.

DTC-analys

– DTC-analysen beskriver möjliga orsaker och lösningar för fordonsfel. För närvarande tillgänglig på GM, Ford, Toyota, Lexus, Nissan, Honda, VW, Audi, BMW, FCA, Mercedes.

Operativ system

Android 7.0

Processor

2,3GHz + 1,7Ghz Samsumg Exnos 8895v Octa-Core

Minne

4GB ram & 128GB inbyggt minne

Display

9.7 tums LED capacitive touch skärm med 2048×1536 upplösning

Uppkoppling

802.11a/b/g/n/ac WIFI Version 2.1 3Mbs Bluetooth RJ45 Ethernet Anslutning 3.0 USB (2.0 Kompatibel) HDMI 1.4a SD Kort (Stödjer upp till 256GB)

Kamera

Bakåtriktad, 16.0 Megapixel, AF med ficklampa, Front kamera 5.0 Megapixel

Sensors

Gravitations Accelerometer, Omgivnings Ljus Sensor (ALS)

Audio Input/Output

Microphone, Dubbla Högtalare, 3-Band 3.5 mm stereotype/standard hörlurs uttag

Ström och Batteri

15000 mAh 3.7 V lithium-polymer batteri, Laddning via 12 V, 8h Batteri användning

Ström IN

12V 3A

Ström Förbrukning

Max 20W

Drifttemperatur

0 till 50 ℃  (32 till 122°F)

Förvaringstemperatur

 -20 till 60°C (-4 till 140°F)

Hölje

Kraftigt platshölje förstärkt med gummi gavlar

Storlek (B x H x D)

304.4 X 227.8 X 42.5 (mm)

Vikt

Netto vikt platta: 1.66 kg , ( Totalvikt komplett kit ca. 9 kg)

Protokoll

 DoIP, PLC J2497, ISO-15765, SAE-J1939, ISO-14229 UDS, SAE-J2411 Single Wire Can(GMLAN), ISO-11897-2, ISO-11897-3, SAE-J2819 (TP20), TP16, ISO-9141, ISO-14230, SAE-J2610 (Chysler SCI), UART Echo Byte, SAE-J2809 (Honda Diag-H), SAE-J2740 (GM ALDL), SAE-J1567 (CCD BUS), Ford UBP, Nissan DDL UART with Clock, BMW DS2, BMW DS1, SAE J2819 (VAG KW81), KW82, SAE J1708, SAE-J1850 PWM (Ford SCP), SAE-J1850 VPW (GM Class2)

20123400lztk

Maxisys MS909

Den helt nya MaxiSYS MS909 är vår ersättning för MS Elite och delar samma surfplattahårdvara som MS919.

MS909 inkluderar inte multifunktionellt VCMI utan levereras istället med vår standard MaxiFlash VCI med Enhanced Protocol Compatability, som stöder D-PDU, RP1210, CANFD. J2534 och DoIP-protokoll.

MS909 kombinerar diagnostik, service, omfattande live-data, kanalkodning och ECU-återflöde. MS909 har också ytterligare programmeringsalternativ direkt i själva verktygsprogrammet (med fokus på BMW och Mercedes). Dessutom har MS909 alla nya mjukvarespecialistfunktioner som vi har kallat Repair Assist, DTC-analys, Topologikartläggning och relevanta ärende.

Systemtopologi

– Med vår Autels exklusiva systemtopologiprogram kan tekniker se en färgkodad topologidisplay för alla fordonssystem och deras status på en sida!
Displayen visar kommunikationsstrukturen mellan moduler och ger möjlighet att trycka på en systemmodul för att visa eventuella DTC: er och komma åt systemet.
För närvarande tillgänglig på BMW, Ford, Volkswagen, Audi, GM, Ford, Chrysler, Nissan, Honda, Toyota Lexus, Jaguar, Land Rover, Mercedes Benz, Hyundai, Kia, Volvo.

Reparationsassistent

– Vår reparationsassistentprogramvara visar en lista över rekommenderade tester, slutförandestatus och prioritet för åtagandet. Mycket enkelt, ju högre prioritet desto tidigare bör komponenterna testas.

Prioritering

– Den bästa lösningsvägen prioriteras via automatisk sortering.

Guidat underhåll

– En integrerad felsökningsprocess organiserad i driftsstegen som hjälper användaren att lösa underhållsproblemen.

Exakt rekommendation

– Matcha automatiskt kretsschemat och stiftpositionen som krävs för felet.
Vid flera inspektionssteg kan du utföra inspektionen steg för steg eller hoppa över onödiga steg.
För närvarande tillgänglig på BMW, JLR, GM, Ford, Chrysler och Porsche.

Relevanta fall

– Programvaran rekommenderar automatiskt reparationsprocesser som kan vara relevanta för fordonet och felet. Dessa reparationsfall / förslag ger tekniker stor insikt vid diagnos och reparation av fordonsfel.

Bulletiner för tekniska tjänster

– Se officiella tillkännagivanden från fordonstillverkare angående vanliga problem inklusive fordonsmoduler, DTC: er, reparationsmetoder, programuppdateringar och återkallelsestategier. För närvarande tillgänglig på Ford, GM, FCA, Toyota, Lexus, VW, Nissan, Honda, BMW, Mercedes, Audi, Hyundai, Kia.

DTC-analys

– DTC-analysen beskriver möjliga orsaker och lösningar för fordonsfel. För närvarande tillgänglig på GM, Ford, Toyota, Lexus, Nissan, Honda, VW, Audi, BMW, FCA, Mercedes.

Operativ system

Android 7.0

Processor

2,3GHz + 1,7Ghz Samsumg Exnos 8895v Octa-Core

Minne

4GB ram & 128GB inbyggt minne

Display

9.7 tums LED capacitive touch skärm med 2048×1536 upplösning

Uppkoppling

802.11a/b/g/n/ac WIFI Version 2.1 3Mbs Bluetooth RJ45 Ethernet Anslutning 3.0 USB (2.0 Kompatibel) HDMI 1.4a SD Kort (Stödjer upp till 256GB)

Kamera

Bakåtriktad, 16.0 Megapixel, AF med ficklampa, Front kamera 5.0 Megapixel

Sensors

Gravitations Accelerometer, Omgivnings Ljus Sensor (ALS)

Audio Input/Output

Microphone, Dubbla Högtalare, 3-Band 3.5 mm stereotype/standard hörlurs uttag

Ström och Batteri

15000 mAh 3.7 V lithium-polymer batteri, Laddning via 12 V, 8h Batteri användning

Ström IN

12V 3A

Ström Förbrukning

Max 20W

Drifttemperatur

0 till 50 ℃ (14 till 131 ℉)

Förvaringstemperatur

-20 till 60 ℃ (-4 till 158 ℉)

Hölje

Kraftigt platshölje förstärkt med gummi gavlar

Storlek (B x H x D)

304.4 X 227.8 X 42.5 (mm)

Vikt

Netto vikt platta: 1.66 kg , ( Totalvikt komplett kit ca. 9 kg)

Protokoll

DoIP, PLC J2497, ISO-15765, SAE-J1939, ISO-14229 UDS, SAE-J2411 Single Wire Can(GMLAN), ISO-11898-2, ISO-11898-3, SAE-J2819 (TP20), TP16, ISO-9141, ISO-14230, SAE-J2610 (Chrysler SCI), UART Echo Byte, SAE-J2809 (Honda Diag-H), SAE-J2740 (GM ALDL), SAE-J1567 (CCD BUS), Ford UBP, Nissan DDL UART with Clock, BMW DS2, BMW DS1, SAE J2819 (VAG KW81), KW82, SAE J1708, SAE-J1850 PWM (Ford SCP), SAE-J1850 VPW (GM Class2)

20115029l49g

Maxisys Elite

MaxiSys Elite, det senaste tillskottet till MaxiSys seriens mycket avancerade smarta diagnosverktyg,  byggd på den snabba och intuitiva operativsystemet Android. Utrustad med NVIDIA Tegra® 4, världens snabbaste mobila processor, visuellt imponerande 9,7 “Retina display med extremt hög upplösning på upp till 2048×1536 och en optimerad uppsättning av sofistikerade och kraftfulla applikationer. MaxiSys Elite utför snabbt varje jobb från omfattande fordonsdiagnostik och analys till avancerad programmering av bilens ECU. 2x snabbare än någon jämförbar enhet och MaxiSys Elite erbjuder utökad batteritid och intelligent energibesparing jäfört mot sina syskon.  Superkänslig kapacitiv skärm som fungerar även med hanskar, fuktiga eller fettiga fingrar! Den ergonomiskt vinklade dockningsstation ger optimal sikt och bekväm laddning.