
MaxiTPMS TBE100 & TBE200
Testa däckens mönsterdjup & bromsskivor slitage med MaxiTPMS TBE100 & TBE200 MaxiTPMS TBE100 är ett verktyg för att testa mönsterdjup
a. Nej, aktiveringen “bonding” är unik för ett enda ADAS-applikationsverktyg från Autel ADAS kalibreringsram.
b. Du kan använda ett ”aktiverat” ADAS-applikationsverktyg med vilken Autel ADAS-kalibreringsram som helst.
För mer information, se ‘ADAS Frame Banding’ på DOWNLOAD-sidan.
Beroende på fordonstyp krävs antingen en stillastående eller dynamisk kalibreringsprocedur (i vissa fordonstyper krävs båda) för att kalibrera ADAS-sensorer till fordonsmoduler.
• Stationära kalibreringar genomförs i en butiksmiljö och kräver att mål eller mönster används för att slutföra.
• Dynamiska kalibreringar kräver att fordonet körs på vägar under en viss tid med väl underhållna vägmarkeringar.
a. Inga hinder eller två stolpliftar. En inriktningsfack fungerar om det finns ca. 9 1/2 ‘mellan ramen och lyften
b. Nivå golv i viken eller hissen är plan vid 3 fot eller lägre.
c. Inga “rutor” eller andra geometriska mönster på väggarna eller golvet
d. Kan stänga luckan och eller blockera yttre ljuskällor som kastar ojämna ytskuggor
a. Nej, MSADAS-programvaran innehåller steg för steg illustrerade instruktioner för att placera kalibreringsramen och målen.
b. Om en kund begär allmän ADAS-utbildning har I-CAR, CTI och AutoTech ADAS-klasser med hjälp av Autel-verktyget.
a. Nej, hela monteringen är en enkel 20-25 minuters process. Grafisk instruktion och standardskruvar ingår.
Testa däckens mönsterdjup & bromsskivor slitage med MaxiTPMS TBE100 & TBE200 MaxiTPMS TBE100 är ett verktyg för att testa mönsterdjup
Prenumerera er på vår Nyhetsbrev! – Missar aldrig våra kampanjer