Maxisys MS919

Den helt nya MaxiSYS MS919 delar exakt samma programvara och multifunktionella VCMI som Ultra, men diagnosplattan är utan dockningsstation, har en mindre skärm och mindre minne.

Den stora nyheten är att MS919 representerar utmärkt valuta för pengarna och behåller all mjukvara och VCMI-funktioner i Ultra

MS919 kombinerar diagnostik, service, omfattande live-data, kanalkodning och ECU-återflöde MS919 har vår MaxiFLASH VCMI med ett inbyggt Oscilloskop, multimeter, signalgenerator och OBD-bussfunktioner och ansluter till Ultra med WiFi, så ökar kommunikationshastigheterna kraftigt. Helt nya VCMI har också Enhanced Protocol Compatability och stöder D-PDU, RP1210, CANFD. J2534 och DoIP-protokoll.

MS919 har alla nya mjukvaruspecialistfunktioner som vi har namnet Repair Assist, DTC-analys, Topologikartläggning och relevanta fall.

Oscilloskop

– Oscilloskopet med 4 kanaler är snabbare med 20 MHz bandbredd, mer exakt med 80 MS / s samplingsdatahastighet och en 32 M minnesbuffert som lagrar mer komplexa signaler, zoom och uppspelning.
Vårt förinställda guidade test- och vågformsbibliotek instruerar tekniker om användning och felanalys. Vi tillhandahåller också ett stort antal förinställda molnfall, inklusive anslutningsdiagram, vågformsbibliotek, referensvågformer, felfallsanalys och vågformsinställningar med en tryckning.

Waveform Generator

– Waveform Generator används för att testa en sensor, ett ställdon eller en ECU utan att behöva byta ut dem en efter en för att identifiera felet. Detta görs genom att simulera signaler från olika sensorer och ECU: er, identifiera hårdvaruproblem.
Simulerar sensorsignaler för att snabbt diagnostisera problem med ECU, sensor och ledningsnät;

Simulerar ECU

– signaler för att utföra aktiva tester för att verifiera funktioner hos vissa delar (elektronisk fläkt, magnetventiler etc);
Simulerar ställdonssignaler och verifierar kommunikationsstatus mellan ställdonet och ECU (elektronisk fläkt, magnetventil, strålkastare)

Multimeter

– Den professionella multimetern mäter spänning, ström, motstånd, diod, frekvens / period, arbetscykel, anslutning och pulsbredd.
CAN Bus Check – CAN Bus Check kan snabbt avgöra om OBD-stiften fungerar korrekt.
J2534, DoIP-buss, CAN-FD-buss, RP1210 och D-PDU – Autel VCMI som levereras med Ultra och MS919 stöder alla de senaste protokoll för start- och applikationsprogrammeringsgränssnitt.
Systemtopologi – Med vår Autels exklusiva systemtopologiprogram kan tekniker se en färgkodad topologidisplay för alla fordonssystem och deras status på en sida!
Displayen visar strukturen för kommunikation mellan moduler och ger möjlighet att trycka på en systemmodul för att visa eventuella DTC: er och komma åt systemet.
För närvarande tillgänglig på BMW, Ford, Volkswagen, Audi, GM, Ford, Chrysler, Nissan, Honda, Toyota Lexus, Jaguar, Land Rover, Mercedes Benz, Hyundai, Kia, Volvo.

Reparationsassistent

– Vår reparationsassistentprogramvara visar en lista över rekommenderade tester, slutförandestatus och prioritet för åtagandet. Mycket enkelt, ju högre prioritet desto tidigare bör komponenterna testas.

Prioritering

– Den bästa lösningsvägen prioriteras via automatisk sortering.

Guidat underhåll

– En integrerad felsökningsprocess organiserad i driftsstegen som hjälper användaren att lösa underhållsproblemen.
Noggrann rekommendation – Matcha automatiskt kretsschemat och stiftpositionen som krävs för felet.
Vid flera inspektionssteg kan du utföra inspektionen steg för steg eller hoppa över onödiga steg.
För närvarande tillgänglig på BMW, JLR, GM, Ford, Chrysler och Porsche.

Relevanta fall

– Programvaran rekommenderar automatiskt reparationsprocesser som kan vara relevanta för fordonet och felet. Dessa reparationsfall / förslag ger tekniker stor insikt vid diagnos och reparation av fordonsfel.
Bulletiner för tekniska tjänster – Se officiella tillkännagivanden från fordonstillverkare angående vanliga problem inklusive fordonsmoduler, DTC: er, reparationsmetoder, programuppdateringar och återkallelsestategier. För närvarande tillgänglig på Ford, GM, FCA, Toyota, Lexus, VW, Nissan, Honda, BMW, Mercedes, Audi, Hyundai, Kia.

DTC-analys

– DTC-analysen beskriver möjliga orsaker och lösningar för fordonsfel. För närvarande tillgänglig på GM, Ford, Toyota, Lexus, Nissan, Honda, VW, Audi, BMW, FCA, Mercedes.

Operativ system

Android 7.0

Processor

2,3GHz + 1,7Ghz Samsumg Exnos 8895v Octa-Core

Minne

4GB ram & 128GB inbyggt minne

Display

9.7 tums LED capacitive touch skärm med 2048×1536 upplösning

Uppkoppling

802.11a/b/g/n/ac WIFI
Version 2.1 3Mbs Bluetooth
RJ45 Ethernet Anslutning
3.0 USB (2.0 Kompatibel)
HDMI 1.4a
SD Kort (Stödjer upp till 256GB)

Kamera

Bakåtriktad, 16.0 Megapixel, AF med ficklampa, Front kamera 5.0 Megapixel

Sensors

Gravitations Accelerometer, Omgivnings Ljus Sensor (ALS)

Audio Input/Output

Microphone, Dubbla Högtalare, 3-Band 3.5 mm stereotype/standard hörlurs uttag

Ström och Batteri

15000 mAh 3.7 V lithium-polymer batteri, Laddning via 12 V, 8h Batteri användning

Ström IN

12V 3A

Ström Förbrukning

Max 20W

Drifttemperatur

0 till 50 ℃  (32 till 122°F)

Förvaringstemperatur

 -20 till 60°C (-4 till 140°F)

Hölje

Kraftigt platshölje förstärkt med gummi gavlar

Storlek (B x H x D)

304.4 X 227.8 X 42.5 (mm)

Vikt

Netto vikt platta: 1.66 kg , ( Totalvikt komplett kit ca. 9 kg)

Protokoll

 DoIP, PLC J2497, ISO-15765, SAE-J1939, ISO-14229 UDS, SAE-J2411 Single Wire Can(GMLAN), ISO-11897-2, ISO-11897-3, SAE-J2819 (TP20), TP16, ISO-9141, ISO-14230, SAE-J2610 (Chysler SCI), UART Echo Byte, SAE-J2809 (Honda Diag-H), SAE-J2740 (GM ALDL), SAE-J1567 (CCD BUS), Ford UBP, Nissan DDL UART with Clock, BMW DS2, BMW DS1, SAE J2819 (VAG KW81), KW82, SAE J1708, SAE-J1850 PWM (Ford SCP), SAE-J1850 VPW (GM Class2)

20123400lztk