UPPDATERING – SUPPORT – UTBILDNING


Support, Uppdatering och Utbildning är kanske några av de viktigaste delarna i ett diagnosverktyg.
Vi ger er aktuell fordonstäckning genom enorma resurser och gott om manskap.
Vi erbjuder dessutom bassupport med alla sålda verktyg och premiumsupport mot pristillägg om kunden önskar.
Har ni köpt en enhet och önskar utbildning? Eller driver ni butik och önskar styra upp en utbildning för ett flertal kunder.
Inga problem. Vi erbjuder både distans utbildning dvs. vi tar över er enhet via fjärrhjälp eller grupputbildning där vi bestämmer tid och plats baserat på antal deltagare och geografisk möjlighet.

 


Hål er enhet uppdaterad för att försäkra er om att ni alltid har senaste mjukvaran, och därmed alltid tillgång till de senaste årsmodellerna och funktionerna.
Autel har hundratals utvecklare som sitter dagligen och arbetar med att ta fram nya funktioner och modeller i den redan omfattande täckningen. Månadsvis släpps massor med nya uppdateringar. Så redan efter 6-8 månader utan licens till eran apparat kan ni uppleva att det är som dag och natt att använda eran enhet efter ni förnyat er licens. Chansa inte. Håll er Ajour.

 

  • ENHETER UTAN KOSTNAD
  • AutoLink AL319
  • AutoLink AL329
  • AutoLink AL519
  • AutoLink AL529
  • AutoLink AL619
  • AutoLink AL629
  • AutoLink AL529HD
  • MaxiDIag Elite MD802
  • MaxiDiag Slite MD808 PRO
  • Mot PRO EU
  • MaxiService OLS301
  • MaxiService EBS301
  • MaxiService MST505

 

  • ENHETER MED KOSTNAD
  • MaxiSys CV
  • MaxiSys Elite
  • MaxiSys MS906TS
  • MaxiSys MS906TS
  • MaxiSys Standard
  • MaxiSys 906
  • MaxiService MX808TS
  • MaxiService MX808
  • MaxiTPMS TS508
  • MaxiTPMS TS608
  • MaxiTPMS TS501
  • MaxiTPMS TS601

 

 

 

 

BASSUPPORT I vår Bassupport kan ni vid 3 tillfällen få hjälp med ert verktyg under 1 års tid från inköpsdatum. Supporten är dock begränsad till själva verktyget och ev. kringutrustning som ingått i köpet. Ex. behöver ni hjälp att få skrivaren att fungera, eller undrar ni hur man gör en viss funktion så hjälper vi er med detta.
RÅDGIVNING 30MIN För er som tex. har ett äldre Autel instrument och vill ha guidning hur man uppdaterar, eller om ni har kortare fordonsrelaterade frågor där ni behöver hjälp.
PREMIUM 1 TILLFÄLLE Vi hjälper er att ta fram relevant litteratur och information för ETT aktuellt fel, och agerar guide och bollplank under ca. 1 timme. Hjälpen kan omfatta nästan allt.
PREMIUM 6 MÅNADER Under 6 månader kan ni ringa eller mejla oss när ni har problem. Vi tar fram relevant litteratur och information för att hjälpa er med alla förekommande fel.
PREMIUM 12 MÅNADER Under 12 månader kan ni ringa eller mejla oss när ni har problem. Vi tar fram relevant litteratur och information för att hjälpa er med alla förekommande fel.

Har ni köpt någon av våra Androidbaserade enheter kan vi via Fjärrhjälp ta över eran enhet (Med er tillåtelse givetvis), och på så sätt styra den på distans. Samtidigt har vi telefonkontakt och talas när vi går igenom enheten och dess funktioner. Eftersom önskemålen och ambitionerna vad ni önskar lära er varierat brett från kund till kund försöker vi skräddarsy utbildning enl. just era önskemål. Så det är att rekommendera att ni iallafall under en kort tid testkört enheten och fått en inblick i vad ni undrar och vill lära er djupare, men även att ni kan förse oss med en testförutsättning att lära er. tex. genom att ha supplyladdare och önskad bil/bilar tillgängliga att koppla på med enheten.

 

  • VAD BISTÅR VI MED?
  • Grundutbildningsmaterial
  • Fjärrutbildning via Teamviewer
  • Fjärrutbildning via Telefon
  • Tekniskt kunnande inom Diagnostik
  • Ett glatt humör

 

  • VAD BISTÅR NI MED?
  • Önskemål/Riktlinjer på bilmärken eller funktioner
  • Verkstadsplats med fordon
  • Batteriladdare med Supply funktion
  • Internet Anslutning
  • Er Diagnosutrustning

 

 

 

 


Är ni butiksinnehavare eller utesäljare och har sålt många av våra Android baserade enheter, eller rent av har ni möjlighet att styra upp ett antal av våra kunder på samma plats? Då kan vi ordna med grupputbildning. Hur upplägget blir av varierar på antal, plats och möjligheter. Eftersom vi inte alltid är insatta i de olika geografiska möjligheterna, kan det vara att föredra om ni kan förse oss med en plats/lokal att vara på, samt ev. någon enklare förfriskning till deltagarna. I de fall ni befinner er inom köravstånd till Malmö kan vi ordna med allt nere hos oss.
Hör av er till oss, så hjälps vi åt att planera.

 

  • VAD BISTÅR VI MED?
  • Kursmaterial
  • Utbildare
  • Projektor etc.
  • Ett glatt humör

 

  • VAD BISTÅR NI MED?
  • Deltagare Antal
  • Ev. Plats/lokal (Om ej lokalt hos oss)
  • Ev. Testobjekt (Om ej lokalt hos oss)
  • Mindre förfriskning till deltagare (Om ej hos oss)
  • Överblick i vilka instrument deltagarna har
  • Överblick vad deltagarna önskar lära sig